KLEPPA: Johannes Kleppa er tidlegare redaktør i Sambåndet og Dagen.

Erling Thu: Eg stussar på bokmeldinga til Kleppa og omgrepet «pinsekarismatisk»

Johannes Kleppa har 4.12.23 skrive ein omtale i Dagen om mi siste bok, «Åndens folk – Åndens gaver». Kleppa er ein flott fyr som eg har stor respekt for.

Han kjem ofte med gode analyser og bibeltru rettleiing. Det fortener han stor ros for. Han har også vore flittig til skriva saklege anmeldingar av bøker eg har skrive. Det set eg også stor pris på.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Eg blir varm om hjartet når han seier eg er sterkt bibelorientert. Eg vedkjenner meg sjølvsagt min teologiske grunntone, som er pinsekarismatisk, samstundes som eg med glede auser av den visdom og innsikt som eg finn i både katolske, ortodokse og protestantiske teologiske skrifter.

Men eg stussar likevel når Kleppa skriv om innhaldet i boka mi; «...hovudinnretninga er pinsekarismatisk. Det er sjølvsagt greit, men det er altså ikkje allmennkristeleg...»

Det finst cirka 2,3 milliardar kristne og omlag 70 millionar eller 3,3 prosent er medlem i dei lutherske kyrkjesamfunna i verda. Rundt 640 millionar menneske eller 25 prosent av alle kristne har tilknyting til ei eller anna form for pinsekarismatisk kyrkje, kyrkjelyd eller rørsle (Johnson, 2020, NDLA).

Dei store historiske kyrkjesamfunna har millionar av inaktive og nominelle medlem, også den lutherske kyrkja. Det inneber at pinsekarismatiske kristne utgjer ein svært stor prosent av aktive kristne i verda.

Det er eit historisk faktum at kristendommen starta som ei karismatisk rørsle som vart til ei institusjonell kyrkje. Gjennom heile kyrkjesoga har det vore åndelege vekkingar og det vi kan kalla karismatiske rørsler av ulik slag.

Dei fleste norske kyrkjesamfunn har i dag karismatiske medlem og innslag av karismatisk praksis. Alle kristne kyrkjesamfunn vedkjenner trua på Den Heilage Ande.

Det er vanskeleg å finna noko i trusvedkjenningane som utelukkar at Anden kan gjera det same i vår tid som han gjorde mellom dei første kristne.

Pinsekarismatisk tru er i samsvar med det dei oldkyrkjelege symbola seier om Anden. Trua på Den Heilage Ande og hans gjerningar må vel kunna seiast å vera allmennkristeleg?

Artikkelen fortsetter under annonsen.

På denne bakgrunn er det vanskeleg å forstå at ei pinsekarismatisk forståing av nådegåvene ikkje er allmennkristeleg.

Om det som var allmennkristeleg i Apostelgjerningane og blant dei første kristne, ikkje er det lenger, kva seier det oss om det allmennkristelege i våre dagar?