Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

❄️ 1 krone for 1 måned Du kan betale med vipps

Er du under 30? Bestill med UNG her

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

Debatt

DAGEN: I Dagen 24. mai – omtaler avisen Disneys pride-effekter for barn, og bruker de samme Pride effekter hele 5 ganger, skriver Erik Asdahl.

Dagens moral

Publisert Sist oppdatert

Dagen skal ha ros for å gi innsyn i tidens moraloppløsning. Det må dessverre til. Nå lanserer Disney klær med symboler for homo- og lesbisk-bevegelsens fanesaker. Nå skal «pride-flagget» prege babyklær, T-skjorter og nøkkelringer.

Og nylig leste vi om ryggsekker til barn i nord som skulle ha pride-flagg. Det er som om Pride skal prege over alt. Ingen skal slippe unna å se og påminnes om det.

Pride-bevegelsens hensikt er å la syndens symbol bli alminnelig. Over alt skal det flagges og fargelegges. Hensikten er at vi skal bli mest mulig vant med å se det. De som forstår seg på reklame, kan mye om gjentakelsens hemmelighet, å la det bli noe du gjenkjenner som alminnelig.

Powered by Labrador CMS