For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

☀️ SOMMERKAMPANJE 1 krone, ut august Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

SIGNAL: I dag er bruk av homoflagget et signal til omverdenen at man slutter seg til den nye oppfatning av enheten. Flagget er i ferd med å bli et merke som forteller omverdenen at man er en «rett» borger av vårt samfunn, skriver Oftestad.

Pride-ideologi i skolen

Pride-ideologi i den offentlige skolen vil bety at barn fra kristne familier, som ønsker å gi en bibeltro oppdragelse av sine barn, vil bli mobbeofre.

Publisert Sist oppdatert

Kort før årtusenskiftet ble skolens kristendomsundervisning «nøytral» og pluralistisk. Den skulle bidra til kulturell enhet basert både på utvikling av individuelle livssynsidentiteter og på toleranse overfor andres livssyn og religion. Mangfold var et mål. Kulturkonflikter måtte forebygges. Enheten måtte ikke oppløses. Mangfoldet ble tolket som en overordnet kulturell verdi.

I dag går man et skritt videre: Egen identitet, mangfold og toleranse skal fremmes ut over livssynenes, meningenes og trosoppfatningenes sfære, de skal omfatte også menneskets biologisk betingede eksistens som kjønnsvesen.

Skolen skal ha en viktig rolle i gjennomføringen av dette nye kulturelle enhetsprosjektet. Den skal sikre at opplæring av barn og unge tilegner seg en positiv holdning til alle seksuelle livsformer, som også reflekteres ved ulike samlivs- og familieformer. Ingen barn skal erfare at den type familie de kommer fra skal være belastende. At det finnes ulike familieformer skal sees på som en ressurs for fellesskapet i samfunnet. Derfor skal skolen møte familiemangfold på en positiv måte. (Gunn Iren Müller, Dagen 13.07.2018).

Powered by Labrador CMS