Illustrasjonsbilde: optische_taeuschung/CC/Flickr

Du er den heldige vinner!

Tenk at vi er lovet beskyttelse og hjelp, ikke minst når livet går oss imot.

«Han lar meg ligge i grønne enger, han leder meg til vann der jeg finner hvile.» (Salme 23,2) Det har blitt sagt om oss kristne at vi ligner noen engstelige og usikre sveklinger som ikke mestrer livet uten andres hjelp. Derfor trenger vi noe utenfor oss selv å stole på. De har delvis rett, men overser det faktum at en troende er en som har funnet beskyttelse, styrke og hjelp i nød og en løsning på all ensomhet. Vi har møtt Gud! For uansett hva som møter oss i livet så er vi på den trygge siden. Sykdom, farer, ulykker og død forandrer ingenting.

Om noen av våre drømmer skulle gå tapt, eller vi måtte legge dem ned for Jesu skyld, har vi en hel evighet i vente – uten smerte, sykdom, død eller sorg. Vi har alt å vinne og ingenting å tape. Å kjenne Gud er den kostbare perlen. Den som har fått del i hans nåde, energi og kraft ønsker seg kanskje mer av det samme, men aldri noe helt annet!

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Noen lever som om «Herren er min byrde og jeg mangler alt!». Men Salme 23, kanskje den vakreste av dem alle, snakker om grønne enger, hvilens vann, et dekket bord, trøst og et beger som flyter over! Hva i all verden er det vi sutrer for? David snakker ikke om en fjern fremtid, men om noe han erfarer her. For vi har virkelig «vunnet i Lotto» – helt ufortjent blitt arvinger til himmelske privilegier og ressurser. Åpne opp, la deg fylle! Ånden er pantet og beviset på at du er et ekte barn av Gud.

Les også
Guds veg er en middelvei
Les også
Gudsfrykt kan læres
Les også
Åndelig kamp, liv i overflod
Les også
Ditt største behov
Les også
Dårskap og ydmykhet