For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

☀️ 1 krone for 1 måned Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

TREKANT: Serien «Trekant» fikk ros i Kringkastingsrådet, på tross av 8.000 klager. - Det har vært en publikumsinteresse som savner sidestykke i det moderne mediebildet, sa nestleder Sylfest Lomheim. Foto: Ole Kaland/NRK

Trekant skapte klagerekord i NRK

Aldri har NRK mottat så mange henvendelser som i 2010. Mange klager, men enda flere har spørsmål.

Publisert Sist oppdatert

NRK mottok 101702 henvendelser fra publikum i 2010, skriver Aftenposten. Av disse var 52 prosent spørsmål, 29 prosent klager. 19 prosent av henvendelsene ble registrert på nye medier, som nett-TV, tekst-TV og mobile tjenester.

- Forklaringene kan være flere ting, men jeg tror terskelen for å ta kontakt med oss er blitt lavere ettersom folk også kan kontakte oss via nettet. Samtidig er det et veldig sterkt engasjement hos folk rundt det som skjer i NRK, sier Gro Stenvik, leder av NRKs publikumsservice, til Aftenposten.
NRK3 sitt program Trekant fikk rekordmange klager.

-Den typiske klagen går gjerne på programinnholdet, som i tilfelle med Trekant. Det førte til 8000 registrerte klager. Av andre ting kan det gjerne gå på hvordan nyhetssaker blir dekket i NRK, både i Norge og i utlandet, sier Stenvik.

Powered by Labrador CMS