Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

❄️ 1 krone for 1 måned Du kan betale med vipps

Er du under 30? Bestill med UNG her

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

PRISKRIG: Kampen om kundene før jul har fått matvarekjedene til senke prisene på juleøl. Helsedirektoratet kaller priskrigen for umusikalsk.

Reagerer på alkopriskrig i butikkene

Helsedirektoratet kaller priskrigen på juleøl for umusikalsk. Kristen avholdsorganisasjon er heller ikke begeistret for at alkohol er blitt en del av kampen om kundene i førjulstiden.

Publisert Sist oppdatert

– Helsedirektoratet er generelt ikke for å pushe alkohol. Vi synes ikke noe om det, sier divisjonsdirektør for folkehelse og forebygging i Helsedirektoratet, Linda Granlund i et intervju med P4.

Bakgrunnen er at juleøl i år er en del av priskrigen mellom de store matvarekjedene for å trekke til seg kunder. Ifølge norsk lov er det tillat å sette ned prisen på alkohol, men ikke å markedsføre at det blir gjort.

– Umusikalsk 

Powered by Labrador CMS