«Vi brukte også mer enn før på bil og dagligvarer. Bærekraftig? Bra for folkesjela?» spør artikkelforfatteren. Her fra første episode av «Sløsesjokket» hvor kjendisstylist Jan Thomas medvirket. Skjermdump: NRK
Sløsesjokk i Norge, fattigdomskrise i sør
Den kristne nøysomhets- og giveretikken går aldri av mote. Denne våren trenger Norge og verden at vi lever den ut og synliggjør den!
I koronatiden, da mange har mistet arbeid og inntekt og sett livsverket sitt forvitre, har gjennomsnittsnordmannen paradoksalt nok fylt opp hjem og garasje med ting i enda raskere tempo enn vanlig.
Fra 4. kvartal 2019 til 4. kvartal 2020 økte for eksempel detaljhandelen med 13,2 prosent, og netthandelen med 39,6 prosent.
Vi brukte også mer enn før på bil og dagligvarer. Bærekraftig? Bra for folkesjela?