☀️ SOMMERKAMPANJE 1,- ut august

Du kan betale med vipps Er du under 30? Bestill med UNG her

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

| Debatt

Kirkens nye fundamentalister

SIKKER: I møte med Hegstad og Sandaker-Nielsens retorikk er jeg ikke i tvil: Dette er fundamentalisme, skriver Håkon Sunde Pedersen.
Publisert

Etter å ha levd et liv i den konservative lavkirkeligheten, tror jeg at jeg er i stand til å gjenkjenne en fundamentalistisk tenkning og retorikk. Jeg kjenner logikken og mekanismene. Jeg gjenkjenner lusa på gangen, så å si. I møte med Hegstad og Sandaker-Nielsens retorikk er jeg ikke i tvil: Dette er fundamentalisme.

Definisjonsmakt

Fundamentalisten trenger definisjonsmakt som gjør virkeligheten entydig, og som gir direkte tilgang på den faktiske og egentlige meningen. Dette har Hegstad og Sandaker-Nilsen.

Powered by Labrador CMS