Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

❄️ 1 krone for 1 måned Du kan betale med vipps

Er du under 30? Bestill med UNG her

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

Debatt

TRYGG DIGITAL BARNDOM: Barneombud Inga Bejer Engh er opptatt av en kunnskapsbasert tilnærming, og etterlyser blant annet et nasjonalt forskningssenter for barn og digitale medier

Influenserne og de gode følgerne

Hvor mange produkter anbefalt på sosiale medier havnet på ønskelisten til tenåringen din i år?

Publisert Sist oppdatert

Barn og unge følger trofast favorittene sine på sosiale medier. Hvis du vil ha mer eller mindre kvalitetssikrede råd om trening, kosthold, helse og kosmetikk, er det bare å «skrolle».

Unge bruker digitale tjenester til positive ting som læring, underholdning og for å holde kontakt med venner. Samtidig kommer både åpen, skjult og villedende markedsføring rett inn på mobilen til en attraktiv målgruppe av barn og unge. Reklamen er ofte pakket inn i et underholdende format, og regelverket henger ikke med.

Hvor bekymret skal vi være? Og hva mener barn og unge selv?

Powered by Labrador CMS