Debatt
FOR OSS: Kristus døydde for oss medan vi endå var syndarar, skriv innsendaren.
Adobe Stock
Forsoningslæra, middelalderen og slikt
Hadde faren i Luk 15 vore ein reell person (kanskje han var det?), hadde desse ofringane òg vore ein del av hans kultur og livsfundament.
I Dagen 05.05 har Oddbjørn Heinum eit innlegg med overskrifta «Jesu liding og forsoningslæra». Her kommenterer han David Eikerei Andersen sin gjennomgang av dei tre lærene om forsoninga som sto i Korsets seier den 23.04.
Desse tre er den subjektive, den objektive og den klassiske. Heinum legg merke til at Andersen framhevar den objektive, og at han viser til ei formulering av ein middelaldermunk, Anselm av Canterbury, (1033–1109) til støtte for sitt syn.
Så let Heinum oss få eit innblikk i kor grotesk, etter hans syn, det middelalderske menneskesynet denne munken målbar, er.