For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 måned - 1 krone Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

Debatt

TRO: I bønnen ligger det en kraft som kan bringe tro inn i en sekulær mediearena, skriver daglig leder Jarle Haugland i Tro & Medier.

Derfor ber vi for mediene

Publisert Sist oppdatert

Tro & Medier har helt siden oppstarten i 1935 arbeidet for å prege mediebildet med den kristne tro. Samtidig er ikke det oppdraget først og fremst gitt til oss som organisasjon; det er gitt til hele Guds menighet. Vi er sammen kalt til å være Jesu vitner i vår tid, i møte med enkeltmennesker og på viktige samfunnsarenaer.

Loren Cunningham, grunnlegger av Ungdom i oppdrag, har identifisert syv sentrale samfunnsområder som han mener vi kristne er kalt til å være på, som strategiske samfunnspåvirkere: familie, utdanning, myndigheter og politikk, arbeid og økonomi, kunst og kultur, kirke og mediene. Her skal vi være til stede som levende vitnesbyrd om Jesus Kristus, alt han sa og alt han gjorde. For å bygge samfunn, og ikke minst for å lede mennesker til tro på Jesus.

I dette bildet er det utrolig meningsfullt å få jobbe på mediearenaen. Ikke som en selvstendig satellitt, men som utsendt av 33 kristne organisasjoner og kirkesamfunn, og som tjener for menighetens oppdrag om å forkynne evangeliet for alt som Gud har skapt.

Powered by Labrador CMS