Jan Hanvold leder TV Visjon Norge.

Debatt: Visjon Norge

Vi må også takke Gud for slike uredde Guds tjenere som tør å satse stort i tro, slik Jan Hanvold og hans stab gjør.

I innlegget «kjære givar», skrevet av Sigmund Ådnøy (tidligere giver til Visjon Norge) i Dagen 30.03. 2015, kommer innsenderen med et angrep på Jan Hanvold og Visjon Norge.

I den anledning vil jeg, som støttepartner av Visjon Norge, komme med en liten kommentar.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Flere aktører har i senere år prøvd å starte opp med riksdekkende kristen tverrkirkelig TV-kanal i Norge uten å lykkes. Nå må vi takke Gud for at det endelig har lykkes for Visjon Norge.

Vi må også takke Gud for slike uredde Guds tjenere som tør å satse stort i tro, slik Jan Hanvold og hans stab gjør. Han har hatt svært mange usaklige angrep i senere tid fra mange hold, så nå må vi kristne heller oppmuntre og be for ham.

Dersom noen ikke vil gi gaver til kanalen må de selvsagt ikke gjøre det. Det blir jo stadig fremholdt på kanalen at dette er frivillig, og Gud elsker en glad giver. Men da jeg leste det usaklige som ble skrevet om Hanvold, ble jeg ordentlig lei meg og trist.

Vi gleder oss hver kveld til å sette oss ned og se studio direkte, eller møtene som blir sendt på Visjon Norge. Min kone og jeg har med glede støttet denne kanalen i elleve år, og dette med å så og høste har vi konkret opplevd, så dette er ikke oppfunnet av Jan Hanvold.

Vi opplever at jo mer vi gir til denne kanalen, jo større glede er det og en berikelse for vårt kristenliv. (Les profeten Malakia 3,10).

Her er noen andre eksempler på bibelord om å gi almisser og gaver til Guds sak: Lukas 12,31–33. Matteus 6,3–4. 2.Kor 9,5–8 om gniergave, Luk 18,22 om den rike mannen. Jesus sa: selg alt det du eier og gi det til de fattige.

Salomos ordspråk: Vis Herren ære med gaver av ditt gods og av førstegrøden av hele din avling! Så skal dine forrådshus fylles med overflod og dine pressekar flyte over av most.

Jeg takker Gud for at så mange har denne velsignede kanalen i sine hjem, i by og bygd rundt i hele Norge. Mange bor på avsidesliggende steder langt fra kirker og bedehus. Både frelste og ufrelste ser på. Husk å be for alle som blir frelst gjennom dette viktige Guds arbeid. Tenk at hver dag bes det til frelse for mennesker i syndenød som ringer inn til kanalen.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Vi takker Gud for arbeidet blant fattige mennesker i Moldova, og bygging av barneskoler, videregående skoler og eldresenter. Det blir gitt utstyr for funksjonshemmede der borte og stadige hjelpesendinger med mat og klær blir sendt til fattige i flere land I Øst-Europa. TV-overføringene av arbeidet i Moldova har rørt mange til tårer når de fattige der borte får julepakkene som samles inn i Norge fra mange snille nordmenn hver jul.

La oss arbeide mens det er dag – natten kommer da ingen kan arbeide.

Mer debatt: Her er de siste 100 publiserte meningsinnleggene i Dagen

Les også
Kjære givar
Les også
Omstridt TV-forkynner forklarer pengebønn
Les også
Læren om å så og høste
Les også
Kristen og kritisk
Les også
Ikke propaganda, men vanlig journalistikk