ISKORS: Et kors hugget ut i is lyses opp av månen i de rumenske Fagarasfjellene.

Åndskampen

«Vekkelse eller undergang for Norge,» sa Emanuel Minos før han døde. Vi vet hva Skriften sier om de siste tider.

Ja, norske styresmakter og medier har i mange år bevisst arbeidet for å få redusert kristen tro og moral. Nye hedenske lover er kommet i stedet. Landet skal være nøytralt religiøst sett, men kan tolerere en liberal kristendom og alle andre religioner.

Dette har også påvirket kristne virksomheter av alle slag. Ikke minst i de høyere skoler finner en utglidning. Men også hos den enkelte troende som vil sette opp trosbildet selv. Når synden får innpass og blir forsvart kan dette føre til forherdelse. Da har Gud overlatt mennesket til seg selv og synden. Dette gjelder også samfunnet som helhet.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Men nå kommer regningen. I «nøytraliteten» får andre ideologier og åndsmakter innpass. Men dette forstår man seg lite på, og tror at alt kan ordnes politisk, ved dialog og toleranse.

I Matt. 12,43–45 beretter Jesus om den urene ånd som forlater et menneske uten å finne et hvilested. Når den kommer tilbake finner den «huset» ledig, feid og pyntet. «Da går den bort og tar med seg sju andre ånder, verre enn den selv, og de flytter inn og bor der. Og for det mennesket blir det siste verre enn det første. Slik skal det gå med denne onde slekt.»

I mange år har verdsliggjøring, ateistisk humanisme og Darwins falske evolusjonsdogme svekket kristendommens stilling. Nå når «huset er ledig, feiet og pyntet» presser andre seg inn:

En virkelig farlig trussel er islam. En typisk muslimsk uttalelse er denne: «Takket være deres demokratiske lover kommer vi til å invadere dere, og takket være våre religiøse lover kommer vi til å dominere dere.»

Faren her i Norge er at islam kun blir regnet som religion og behandlet deretter.

Lovene i vesten er bygd opp med judeo-kristen bakgrunn. De er helt annerledes og står i skarp kontrast til lovene i øst. Sharia er fryktelig og umenneskelig.

«Det er selve plikten til å drepe som er den store forskjellen mellom islam og andre religioner» (Mark Gabriel).

Også løgn og bedrag er fullt tillatt. Alt dette ser vi Israel sliter med i dag.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Nå skulle en tro at dette ville vi i Vesten samlet ta avstand fra. Men nei. Venstresiden (og mer enn det) tåler den. Virkelig ille er det at kristne som forsvarer «erstatningsteologien» ofte nekter Israel å leve trygt. Bak dette, og til sjuende og sist er det Jesus, Guds Lam kampen er mot.

Hvor viktig det er å ransake seg selv i Guds ords lys. La Bibelen, tolket ved Åndens åpenbaring, være vår første og avgjørende veiviser og bøye oss for den.

«Vekkelse eller undergang for Norge,» sa Emanuel Minos før han døde. Vi vet hva Skriften sier om de siste tider. La oss bli med dem som i ydmykhet seirer sammen med Lammet.

Kol. 1,3: «I Ham (Kristus) er alle visdommens og kunnskapens (og kjennskapens) skatter skjult tilstede.»

* Sterke meninger: Se hvilke saker som engasjerer - delta i debatten!

Les også
Har ikkje islam med islam å gjera?
Les også
Asylrapport om kristne er ferdigRapport
Les også
Finnes det kristne antisionister?
Les også
Rapport avdekker hatkriminalitet mot muslimer
Les også
Krekar: – Nordmenn som tegner Muhammed, må dø