For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

☀️ 1 krone for 1 måned Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

TRADISJON: Som vi ser er også denne læreplanen forankra – i kristen og humanistisk arv og tradisjon, skriv Anita Sævik og Erik Andreas Heyerdahl Holth.

Ad fontes! Religion og livssyn i fagfornyinga

Mange har vore spent på dei nye læreplanane i KRLE/ Religion og etikk. Blir dette eit irrasjonelt synsefag, eller eit analytisk vitskapsfag?

Publisert Sist oppdatert

Overordna del gir klart svar: «Skolen skal bidra til at elevene blir nysgjerrige og stiller spørsmål, utvikler vitenskapelig og kritisk tenkning og handler med etisk bevissthet» (1.3). For vårt blikk er dette eit kjernepunkt: Vi kan ikkje tolke kva som helst ut av læreplanen – i tråd med personlege eller ideologiske preferansar.

Gjennom heile læreplanverket, på alle nivå, blir det presisert at «Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringen» (Om faget). Dette verdigrunnlaget, som har heimel i Opplæringslova §1-1, gir oss både kart og kompass for vårt oppdrag: «å undersøke virkeligheten» saman med elevane. Kva betyr så dette for KRLE/Religion og etikk? Eit første spor å følge er metode.

Sjølv om det er didaktisk metodefridom i norsk skole, skal opplæringa skape «forståelse av at metodene for å undersøke virkeligheten må tilpasses det vi ønsker å studere, og at valg av metode påvirker det vi ser» (1.3). Dette er ikkje minst relevant innanfor dei humanistiske tolkingsfaga, der tolking kort og godt kan definerast som val av kontekst.

Powered by Labrador CMS