Illustrasjonsbilde: Courtney Carmody / CC / Flickr.com

Forberedelse til vekkelse

Vår mest sanne og virkelige gudstjeneste gjør vi i vår familie, blant våre venner, våre kollegaer og naboer.

«For dem som han forut kjente, dem har han også forutbestemt til å bli likedannet med hans Sønns bilde, for at han skulle være den førstefødte av mange brødre.» Romerne 8,29

En levende tro handler om å ha en personlig relasjon til Jesus. Kristenlivet ditt består av mer enn noen religiøse aktiviteter? Gud er trofast, som har kalt oss inn i samfunn med sin Sønn Jesus Kristus (1.Kor 1,9).

Artikkelen fortsetter under annonsen.

En levende tro handler om at du og jeg lever ut Kristus i våre hverdager. Den ene gudstjenesten på søndagen er bare et lite punkt i livet mitt, som bringer meg styrke til å gå ut og utføre det som er min åndelige gudstjeneste.

Vår mest sanne og virkelige gudstjeneste gjør vi i vår familie, blant våre venner, våre kollegaer og naboer. Det er ikke slik at Jesus kun må få plass i ett av alle dine rom. Mer enn noe annet handler helliggjørelse om at Jesus får større og større innflytelse i livet vårt.

Som salmisten sier: «Alle mine kilder er i deg.» Den du virkelig elsker vil du behage med ditt liv. Og drivkraften i mitt kristenliv, må jo være min kjærlighet til Jesus. Jeg elsker, fordi han elsket meg først.

Å be, søke Herren handler om to rike belønninger. Dine oppriktige bønner vil bli oppfylt, men like rikt er det at du blir forvandlet i hans nærvær. I Hans lys ser jeg lys, og får nåde til å justere livet mitt til å behage min Frelser.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/nb_NO/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));

Innlegg av Dagen.

Les også
Forbered deg på vekkelse
Les også
Rett tilbedelse
Les også
Av kjærlighet til deg og meg
Les også
Veltalenhet kan skygge for Kristus
Les også
Jesus vil være der