Illustrasjonsfoto: Tommy Clark / CC / Flickr.com

Forbered deg på vekkelse

«Han ville føre kirken fram for seg i herlighet, uten den minste flekk eller rynke. Hellig uten feil skulle den være.» Efeserne 5,27.

I 1. Krønikerbok kan vi lese om Jissakars stamme, med 200 ledere som hadde innsikt i å tyde tidene, så de visste hva Israel burde gjøre.

I vår tid trenger vi ledere som har kjennskap til tidene, og åpenbaring om hva vi må gjøre. Nå skal du ikke være en profet for å se at lunkenhet, sløvhet og sekularisering preger norsk kristenliv.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Jeg kjenner på det selv, og forbauser meg over hvor lavt bunnivå jeg har hatt i eget liv. Hver enkelt troende settes på valg. Vil du kun være en tilskuer til det Gud vil gjøre i vår tid? Eller vil du være med på banen, i spillet – i den siste innspurten før Jesus kommer?

Vi ser i dag skiller midt i familier, i menigheter, hvor noen reiser seg, mens andre kun har Jesus som en liten hobbyaktivitet.

For min egen del tok jeg en bestemmelse i sommer, om å gå inn i en lengre innvielsesperiode til Herren. Hvor jeg rett og slett forbereder meg for vekkelse.

Ved Guds nåde har jeg satt meg noen hellige mål i forhold til bibellesning, og laget meg en egen bønnebok. Så har jeg satt av kvalitetstid til å søke Herren hver eneste dag.

For en spennende reise jeg har fått, hvor jeg har fått speile meg i Guds nærhet, og opplevd en positiv ryddeprosess i eget liv. Og en større lengsel etter å behage Jesus.

Trenger du mer åndelig påfyll?

Les også
Jesus vil være der
Les også
Av kjærlighet til deg og meg
Les også
Veltalenhet kan skygge for Kristus
Les også
Frelsesgoder – ikke frynsegoderDagens tekst
Les også
Rett tilbedelse