Illustrasjonsfoto: Scandinavian Stockphoto

Er kirken tapt?

Det har vert mange innlegg om hvorfor vedtaket som bisperådet kom med er i kirkesplittende art. Jeg vil prøve og vise til hvorfor dette kan stemme.

Først vil jeg si at jeg er enda medlem i Den Norske Kirke og har veldig lyst til å fortsatt være med i kirken. Og jeg vet det er mange prester, diakoner, kyrkjelydspedagoger osv som gjør stort i kirken og virkelig lever for evangeliet.

Men situasjoner som har oppstått har gjort det veldig vanskelig å være medlem.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Da jeg ikke offisielt har meldt meg ut, vil jeg bruke denne anledningen til å fortelle Åpen Folkekirke hva den sanne frelsestroen er. Det er veldig lite kunnskap om Guds ord i kirkemiljøet i dag, dette kan jo skyldes at Guds ord blir ikke ansett som gjeldende og ikke autoritært.


Jeg vil begynne med å fortelle at den største kjærligheten er ikke to av samme kjønn som elsker hverandre, ei heller ikke av ulike kjønn som elsker hverandre. Jesus forteller oss den ultimate kjærlighet:

«Jeg ber dere elske hverandre like mye som jeg elsker dere. 13 Ingen har større kjærlighet en han som gir livet for sine venner.» Johannes 15:12-13

Da skal det lenger ikke være spørsmål om hva den største kjærlighet er.

Men jeg har noe dypere med dette å fortelle. Altså siden Jesus sier at den som legger ned livet sitt for en venn har den største kjærligheten, da får vi ett problem. For troen på Jesus Kristus er ikke så som så, at en kan tro litt også tror en ikke så fullt enn annen dag.
Den troen som er på Jesus Kristus den er en frelsestro og Bibelen forteller at den skaper ett nytt liv.

«For vi er hans verk, skapt i Kristus Jesus til gode gjerninger, som Gud forut har lagt ferdige, at vi skulde vandre i dem.» Efeserene 2:10

Og den skaper ett omvendt liv. Døperen Johannes hadde en oppgave og gjøre klar veien til Guds lam. Han kalte folk til omvendelse og dåp. Omvendelsen er noe som man har litt glemt i denne saken.


Artikkelen fortsetter under annonsen.

Så hva vil jeg fram til? I Matteus gir Jesus noen klare advaringer om hvorfor vi må kjenne Jesus.

21 «Ikke enhver som sier til mig: Herre! Herre! skal komme inn i himlenes rike, men den som gjør min himmelske Faders vilje.»


Les også
Kirkeskip og livbåter
Les også
De som fortsatt vil kjempe innenfra
Les også
Med «splittet tunge»
Les også
Kan du forklare, Hallaråker?
Les også
Realitetsorientering