Illustrasjonsfoto: Islxndis/CC/Flickr

Å stå for noe

«Hvis du ikke står for noe, kommer du til å falle for hva som helst.» (Fra sitatbok)

Det vises til Jesaja 7,9 b, «Vil dere ikke tro, kan dere ikke stå støtt», og i en annen oversettelse: «Hvis du ikke står fast i troen, vil du ikke bli stående i det hele tatt.»

Vi må frimodig våge å stå for det vi tror på og vi må stå faste på Ordets grunn. Det svikter dessverre for mange her. Man bøyer av for menneskelig fornuft. Frist­elsen til sløvhet og likegyldighet ligger alltid på lur. Bare troen på Jesus og evig liv skaper fred med Gud i en god samvittighet.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Det dreier seg alltid om et personlig forhold til Jesus. Når alt vårt eget blir verdiløst og faller i grus, finnes en trygg grunnvoll som aldri svikter. Denne klippegrunnen er Jesus Kristus og hans fullkomne ­frelsesverk.

Vi er ofte i situasjoner da vi må ta viktige valg, slik som profeten Daniel. Som barn og ungdom lærte vi sangen om Daniel. Han var en innflytelsesrik mann.

Men kong Dareios ville innføre en lov som blant annet skulle avskaffe Gud, og man skulle isteden bøye seg for kongen. Men Daniel bøyet ikke av fra det han var over­bevist om, han stod fast i troen på Gud, og han endte som vi vet i løvehulen.

«Sett deg for et hellig mål. Kristus klart bekjenn! Stå ­rekken fast som stål. Og kjemp som Daniels menn. Våg så stå som Daniel. Våg alene stå! Gi som han et hellig løfte. Fram med Jesus gå!» (Bliss)

Behov for mer åndelig påfyll?

Les også
Seks oppturer
Les også
Troskap mot sannheten
Les også
Skjønnhet, godhet og sannhet
Les også
Ubehagelig ærefrykt
Les også
Vekkelsesforventing