BIBELEN: Har Bibelen gått ut på dato?, spør Jan Torland.

Utgått på dato?

Har Bibelen gått ut på dato? Spørsmålet ble nylig stilt av en programleder under en debatt på NRK. Det triste var at spørsmålet ikke ble besvart før debatten ble avsluttet.

Vi kommer trolig til å møte dette spørsmålet oftere og oftere i tiden framover. Det er viktig at vi ikke blir truet av slike spørsmål, men kommer med gode svar.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Visste du at Bibelen er en bestselger år etter år om vi ser verden under ett? Bibelen er også verdens mest leste bok i dag og gjennom tidene. Myten om at Bibelen er ei gammel nedstøvet bok, er feil. Hver dag blir mennesker over hele verden forandret ved å lese i Bibelen.

«For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg om bein, og dømmer hjertets tanker og planer.» Hebr 4,12

Bibelen er ferskvare fordi det lever og virker i de som leser den med et åpent hjerte. I Bibelen finner du sannheten som setter oss fri. Kjernen i Bibelen er evangeliet – de gode nyhetene om hvordan Gud elsket oss og ga seg selv for oss i Kristus.

Bygger vi et samfunn på de prinsippene som vi finner i Bibelen, bygger vi et rettferdig og godt samfunn.

Derfor forsøker jeg å lese ferskvaren Bibelen hver dag. I Guds ord finner jeg styrke og retning til å leve et liv med mening. Så ha en velsignet dag i boken som aldri går ut på dato!