Illustrasjonsbilde: www.GlynLowe.com/CC/Flickr

Foreldre avgjør barnas framtid

Familien ble skapt av Gud og er den eldste og viktigste institusjon på jorden. Guds velsignelse hviler over den kristne familien.

«Han skal vende fedrenes hjerte til barna og barnas hjerte til deres fedre, så jeg ikke skal komme og lyse jorden i bann.» Mal 4,6

Familien ble skapt av Gud og er den eldste og viktigste institusjon på jorden. Guds velsignelse hviler over den kristne familien (Salme 103,17–18), og som foreldre er det en kamp å bringe denne velsignelsen videre til våre barn og barnebarn.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Det er meningen at kristne familier skal formidle Jesus og påvirke denne verden, ikke omvendt.

Undervurderer du din families betydning? Hvis foreldre ikke har ett og samme hjerte, vil det føre til ødeleggelse for et land, som vi leste i Malakias. Tør vi innrømme at vi lever i en generasjon hvor barna kommer til å bli mer opprørske enn noensinne?

Som foreldre må vi være på vakt, ta kontroll over de situasjonene som oppstår. Bibelen forteller oss at vi må lære den unge den veien han skal vandre. Du setter reglene – standarden og bøyer deg ikke for barnet?

Du synes kanskje jeg er tøff når jeg nå hevder at vi som foreldre avgjør våre barns framtid? Guds ord må stå i sentrum for mitt og min families liv – og jeg må forstå mitt ansvar og ikke legge det over på andre.

Les også
Verdens største under
Les også
Du er du og du duger
Les også
Troen en gave
Les også
Fordi du gjorde det rette
Les også
Jeg og Jesus