Illustrasjonsbilde: Jiaren Lau/CC/Flickr

Verdens største under

Det er en kamp i tiden, hvor djevelen gjør alt for å lamme menigheten, skape forvirring, opprør, splittelse og verdslighet. Mens Guds plan er at menigheten skal komme inn i Guds plan og fylde.

«Hensikten med dette var at Guds mangfoldige visdom nå ved menigheten skulle bli gjort kjent for maktene og myndighetene i den himmelske verden.» Ef. 3,10

I Ronald Fangens salme synger vi: «Guds menighet er verdens største under! Mens verdens skikkelse i hast forgår, er Kristus i all evighet den samme, og fast hans rike på sin klippe står. Mens verdens riker stiger og de synger, går kirken mot fullkommenhetens vår.»

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Når Gud handler, skjer det gjennom menigheten. I Efeserbrevet leser vi om menigheten som Kristi kropp (2,21–22) og Guds kanal for hans kraft og herlighet. I den gamle pakt var tempelet stedet for Guds manifesterte nærvær, mens i den nye pakt er stedet menigheten. Og vi kan lese at den nye pakts herlighet er større enn i den gamle pakt (2.Kor. 3,7–11).

Ved den lokale menigheten i Jerusalem ble evangeliet først gitt ut. Vi ser hvordan menigheten i Antiokia sendte ut Paulus som rystet hele Romerriket med evangeliet. Jeg håper du har tro på din lokale menighet og har funnet din plass.

Det er en kamp i tiden, hvor djevelen gjør alt for å lamme menigheten, skape forvirring, opprør, splittelse og verdslighet. Mens Guds plan er at menigheten skal komme inn i Guds plan og fylde.

-------------------------------------------

Les også om menighetsdoktoren her på dagen.no

Les også
Du er du og du duger
Les også
Troen en gave
Les også
Fordi du gjorde det rette
Les også
Jeg og Jesus
Les også
Hvem er du på Facebook?