FORLEGGER: Steinar Kristiansen har opplevd mye oppmerksomhet i lokale medier etter at han ga ut boken «Levende tro».

Drømmer om bokutdeling i hele Norge

Bibelbeltet rundt Kristiansand har fått evangeliseringsboken. Det har også Volda, og noen områder rundt Skien. Nå drømmer forlegger Steinar Kristiansen om at boken skal nå alle norske husstander.

– Norge er en misjonsmark, og vi er åpen for å samarbeide med hvem som helst for å få gitt ut boken, sier Kristiansen.

LES: Det de har sett og hørt

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Av 35.000 utdelte bøker har Kristiansen fått 24 negative tilbakemeldinger, og omtrent dobbelt så mange positive. Han kjenner ikke til at noen har tatt imot Jesus etter kampanjen.

70.000,- for norsk by

For å hjelpe menigheter eller enkeltpersoner i andre byer å distribuere boken har Kristiansen opprettet nettstedet andaktsbok.no. Her kan man lese hva det koster å spre boken i sin by.

Ideen bak konseptet er at hver by skal ha sin unike versjon av boken, skrevet av folk på stedet, med intervjuer av lokale personer.

– Da vi ga ut boken i Volda før jul var den til og med skrevet på nynorsk, sier Kristiansen.

Forleggeren får bøkene trykket i Latvia, noe som gjør at hver bok ikke koster mer enn ti kroner.

– Det vil koste 70.000 kroner å gi ut boken i en by på 16.000 mennesker, sier han.

Men pengene er ikke et problem, skal vi tro forleggeren.

– Det handler om å ta beslutningen. Noen ønsker en bred sammenslutning av menigheter, mens andre gjør det som enkeltpersoner. På Flekkerøy var det to personer som ga ut boken.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Kontakter kritikere

Men vitnesbyrdene og bibelversene faller ikke i god jord hos alle mottakerne. De som gir kritiske tilbakemeldinger får en telefon fra Kristiansen.

– Jeg tar kontakt med alle som kontakter med kritiske tilbakemeldinger. En av de kraftigste kritikerne fikk jeg en god prat med. Det endte med at han ønsket med god påske, sier forleggeren.

Nylig skal en nyfrelst muslimsk kvinne ha ønsket seg boken, fordi mannen hennes kastet den første boken før hun fikk sett på den.

– Jeg tror tiden er kommet for at Gud igjen vekker landet vårt,. sier Kristiansen.

Les også
18 - 25 år, alderen der troen testesMenighetsdoktorer i Dagen
Les også
Ønsker å smitte unge med bibelgledeBibelleseringen
Les også
Hjertevarm mørkemann
Les også
Utsikten fra emeritietPer Lønning
Les også
«Jeg representerer bare Jesus»Todd White
Les også
Ny generalsekretær i Søndagsskolen