For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

☀️ 1 krone for 1 måned Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

NULL ALKOHOL: Den såkalte Nolo-trenden som har pågått over flere år allerede, får mange til å velge drikkevarer uten alkohol. Illustrasjonsfoto: Amanda Pedersen Giske / NTB

Trenden med økning i alkoholfrie drikker fortsetter

I flere år har en økende del av befolkningen valgt alkoholfritt i glasset. Den varme sommeren har fått enda flere til å velge drikke uten alkohol.

Publisert Sist oppdatert

Vinmonopolet rapporterer om en økning i salget av alkoholfrie varer på 24 prosent i juli sammenlignet med samme måned i fjor.

Presseansvarlig, Jens Nordahl, sier til Fredriksstad Blad at den kraftige økningen trolig henger sammen med at mange har valgt alkoholfrie alternativer i det fine sommerværet. 

Pågående trend

Powered by Labrador CMS