VALGT INN: Olav Øygard ble fredag valgt inn i landsstyret i NMS.
Audhild Høivik
Tidligere biskop: – Den norske kirke er avhengig av NMS
Olav Øygard ble fredag valgt inn i landsstyret til Det Norske Misjonsselskap (NMS).
NMS er samlet til generalforsamling og sommerfest i Bergen denne helgen. Valgkomiteen la tidlig fredag frem 14 kandidater til landsstyret. Av disse skulle fem velges inn som faste medlemmer og fem bli varamedlemmer.
Blant kandidatene var tidligere biskop Olav Øygard. Han valgt til fast styremedlem.