For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

☀️ SOMMERKAMPANJE 1 krone, ut august Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

ANNONSER: De ni stortingspartiene brukte over 25 millioner kroner på annonser på Facebook, Instagram og Snapchat i årets valgkamp. Foto: Beate Oma Dahle / NTB

Partiene som brukte mest penger i sosiale medier i valgkampen, gikk mest tilbake

De ni stortingspartiene brukte over 25 millioner kroner på over 15.000 annonser på Facebook, Instagram og Snapchat i årets valgkamp.

Publisert Sist oppdatert

Arbeiderpartiet var den største annonsøren, både i kroner og antall annonser, skriver ekspert på sosiale medier, Ståle Lindblad, i Kom24.

Ap brukte mesteparten av sine annonsekroner på Facebook og Instagram – 7,2 millioner kroner på 6.500 annonser på de to plattformene. Legger man på antall kroner brukt på Snapchat, er summen over 8 millioner kroner.

Deretter følger Frp med over 5,5 millioner til sammen, mens Høyre passerte 4 millioner kroner.

Powered by Labrador CMS