For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

☀️ SOMMERKAMPANJE 1 krone, ut august Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

20–30 år: Ekteparet Eivind og Silje Rødland startet opp det nye opplegget på Sommerfestivalen i fjor.

Opptatt av at denne aldersgruppen skal trives på festival

– Vi følte oss ikke hjemme på sommerstevnet før dette arbeidet kom i gang.

Publisert Sist oppdatert

Allerede før avkjøringen til Sommerfestivalen på Hedmarkstoppen yrer det av liv. Langs fortauet går barna på rekke og rad, fulle av forventninger. Spredt omkring følger de voksne i røde t-skjorter – det er liten tvil om hvor de kommer fra.

En kort kjøretur unna åpner landskapet seg, og Hedmarkshallen kommer til syne. Undervisningen på formiddagen er satt sammen av ulike personer som deler fra sine liv, og bolken nærmer seg slutten. 

Utenfor hallen strømmer mennesker i ulike aldre og fasonger ut i sommersola. Barn løper ut og inn av hallen, besteforeldre sitter på knærne og leser høyt for barnebarna, mens småbarnsforeldre slår av en prat ved barnevognene. Unge voksne samles rundt Hedmarkstoppens egen kaffebil.

Powered by Labrador CMS