PREGAR PRATEN: Det er viktig at ein blir merksam på korleis ein ukritisk bruk av mediedebattar påverkar klassesamtalen om religion, meiner professor Liv Ingeborg Lied og stipendiat Audun Toft ved MF.
Andrea Øien Sæverud
Muslimar og konservative kristne med felles svarteper
Underhaldande eller konfliktorientert materiale blir prioritert i religionstimane i norske klasserom. Det forsterkar eit negativt syn på islam og konservativ kristendom, meiner forskarar.
Målet med religionsundervisninga i den vidaregåande skulen er å skape toleranse for religion i det fleirkulturelle samfunnet. Men no tyder ny forsking på at faget ofte kan vere med på å gjere det motsette.
– Vi ser at ein snakkar om dei ulike religionane på veldig forskjellig måte. Mykje handlar om at media set agendaen for samtalen i klasserommet. Konsekvensen er at spesielt islam blir diskutert innafor ei ramme som handlar om kva som er vanskeleg med islam i Noreg, fortel stipendiat Audun Toft og professor Liv Ingeborg Lied ved Menighetsfaktultetet.
Dei har sete bakarst i åtte klasserom på ein stor vidaregåande skule på Austlandet og observert over femti religionstimar. Inntrykket dei sit igjen med er tydeleg: Dei kontroversielle og ekstreme sidene ved islam blir trekte fram som det viktigaste, i motsetnad til når ein underviser om til dømes buddhisme. Det er ikkje uproblematisk, meiner forskarane.