SIGNERER: Generalsekretær Helge Gaard (til venstre) og preses Olav Fykse Tveit (foran) underskriver avtalen mellom DNK og NMS.
Johanna Hundvin Almelid
Misjonsselskapet signerte historisk avtale med Den norske kirke
Fredag var det høytidelig signering av samarbeidsavtalen.
Med stort flertall gjorde generalforsamlingen i NMS torsdag et vedtak som innebar en godkjenning av en samarbeidsavtalen med Den norske kirke.
Fredag var det høytidelig inngåelse av avtalen der preses Olav Fykse Tveit og Harald Hegstad, leder for Kirkerådet, signerte på vegne av Den norske kirke.
Fra NMS deltok generalsekretær Helge Gaard og styreleder Bjørg Tysdal Moe. På vegne av NMSU deltok Bjørn Inge Hauge og styreleder Elise Slettebø Melhus.