For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 måned - 1 krone Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

– Kan bli uthengt om man ikke bruker regnbuefargene

Politiske partier, banker og organisasjoner har i anledning pride endret logoene sine på Facebook. – Kan risikere å få et negativt image ved å la være, mener PR-ekspert.

Publisert Sist oppdatert

Juni har blitt pride-måneden. For få uker siden var det pride-markering i Bergen. I morgen er det duket for parade i Oslo. Hovedstaden er bokstavelig talt dekorert i regnbuens farger.

Det ikoniske regnbue-symbolet finner man overalt fra flagg på balkonger til små klistremerker. I tillegg har også flere store organisasjoner på sosiale medier laget en egen regnbuelogo.

Blant dem er: Redd Barna, KFUK-KFUM, DNB, Avinor, Norsk legeforening, Norsk studentforening, Nordea og omtrent samtlige norske partier, for å nevne noen.

Powered by Labrador CMS