For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

☀️ 1 krone for 1 måned Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

VANSKELIG TID: Sommeren er krevende for mange nordmenn. Kirkens SOS sin krisetelefon besvarer henvendelser både via vanlig telefon og sin chattetjeneste.

Hektisk sommer for krisetelefonene

Både Kirkens SOS og Mental Helse melder om en svært travel tid hos hjelpetelefonene i sommermånedene.

Kriser og vanskeligheter tar på ingen måte ferie, og mange kan oppleve denne tiden på året som mer krevende enn ellers i året.

Vårt Land kunne i slutten av juli melde om en betydelig pågang hos Kirkens SOS i juli, og generalsekretær Johannes Heggland bekrefter at både juni og juli er høysesong for krisetjenesten.

Han skriver i en e-post til Dagen at det er registrert totalt 51.000 henvendelser i juni, juli og første uken av august.

Powered by Labrador CMS