SANG: Lova sang sammen med Skruk og Sjørforsvarets musikkorps.
Johanna Hundvin Almelid
Et unikt, musikalsk møte: – Det går ikke an å skape fred uten musikk
Misjonsfolket fylte Grieghallen da Det Norske Misjonsselskap inviterte til fredskonsert i Bergens storstue fredag kveld.
– I kveld har jeg lært noe nytt. Det går ikke an å skape fred uten musikk, sa preses Olav Fykse Tveit til rundt 1.500 publikummere i Grieghallen.
«Ei felles bønn om fred» var tittelen på fredskonserten i regi av Skruk, Chorale Militaire Lova og Sjøforsvarets musikkorps. Konserten ble arrangert i anledning NMS sin generalforsamling i Bergen.
Et militærkor, et militærkorps og et norsk kor skapte en uforglemmelig kveld.