FORNØYD: Eivind Milton Saaghus, økonomi- og administrasjonsleder i Normisjon.
Normisjon
Eiendomssalg ga stort Normisjon-overskudd
Driften av Normisjon gikk tilsynelatende med et digert overskudd i 2020.
Normisjons overskudd, slik det står bokført i Brønnøysundregistrene, var på hele 148 millioner kroner i fjor.
Det er en gledelig nyhet foran lørdagens generalforsamling, men uten kommentarer er tallet misvisende, og en utdypende forklaring må til. Den er økonomi- og administrasjonsleder Eivind Milton Saaghus høyst villig til å gi.
– Vi har de siste to årene solgt to eiendommer i Oslo, og dette har gitt oss store overskudd, sier han til Kristelig Pressekontor.