For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 måned - 1 krone Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

FILOSOF: Lars Kolbeinstveit er filosof og rådgiver i Civita.

Den norske kirke bruker 15 millioner kroner på PR-byrå: – Merkelig mangel på selvtillit

Reklame-byrået Try, med tidligere Vårt Land-redaktør Åshild Mathisen i spissen, skal hjelpe kirken med kampanjer med mangfold som tema.

Publisert Sist oppdatert

En kommentar fra Geelmuyden og Kiese-sjef, Hans Geelmuyden, har kostet reklamebyrået dyrt. I en artikkel om mangfold i PR-bransjen uttalte han til nettavisen Kampanje at «kebab-norsk ikke er godt nok GK».

Da Den norske kirke i sommer utlyste en byråkonkurranse for å finne reklamebyrå som skulle bistå med kampanjer, la de inn et ekstra krav. Det var knyttet til å vise mangfold i språkbruk og visuelle uttrykk, men også i holdninger generelt.

Den norske kirke landet på Try og det forholdsvis nye reklamebyrået, Tante Randi, stiftet i 2018.

Powered by Labrador CMS