TILFREDS: Administrerende direktør i Dagen, Christer Skoge, gleder seg over at Dagens digitale satsing gir resultater.
Bjørn Olav Hammerstad
Dagen blant avisene som vokser mest digitalt
Av regions- og landsdekkende aviser er det kun Sunnmørsposten som vokser mer digitalt. Samtidig faller papirlesningen.
De ferske tallene fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og Kantar viser at de fleste store aviser mister digitale lesere fra første til andre kvartal i år.
VG går ned med nesten 65.000 daglige lesere (– 2,8 %), Dagbladet taper over 42.000 (– 3,8 %), mens TV 2 mister hele 69.000 (– 7,4 %). Nettavisen faller 7,7 prosent, Bergens Tidende 8,4 prosent og Aftenposten 6,5 prosent.
Den totale digitale dekningen for norske nettsteder går tilbake med 4,1 prosent i andre kvartal, melder kampanje.com.