For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

☀️ 1 krone for 1 måned Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

TILFREDS: Administrerende direktør i Dagen, Christer Skoge, gleder seg over at Dagens digitale satsing gir resultater.

Dagen blant avisene som vokser mest digitalt

Av regions- og landsdekkende aviser er det kun Sunnmørsposten som vokser mer digitalt. Samtidig faller papirlesningen.

Publisert Sist oppdatert

De ferske tallene fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL) og Kantar viser at de fleste store aviser mister digitale lesere fra første til andre kvartal i år. 

VG går ned med nesten 65.000 daglige lesere (– 2,8 %), Dagbladet taper over 42.000 (– 3,8 %), mens TV 2 mister hele 69.000 (– 7,4 %). Nettavisen faller 7,7 prosent, Bergens Tidende 8,4 prosent og Aftenposten 6,5 prosent. 

Den totale digitale dekningen for norske nettsteder går tilbake med 4,1 prosent i andre kvartal, melder kampanje.com.

Powered by Labrador CMS