☀️ SOMMERKAMPANJE 1,- ut august

Du kan betale med vipps Er du under 30? Bestill med UNG her

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer
GUDSTJENESTE: Filadelfia Kristiansand i hovedsalen til KRS Live.

Betalte månedsleie på 350.000 kroner i «eget» bygg. Nå har Filadelfia sikret ny avtale

Filadelfia Kristiansand var nær konkurs og ble leietaker i signalbygget de reiste. En ny tiårskontrakt reduserer menighetens leiekostnad med 1,3 millioner kroner i året.

Publisert

Det gedigne kongressenteret og kirkebygget Q42 ble offisielt åpnet av Filadelfia Kristiansand januar 2017.

Ganske snart ble det klart at visjonene hadde vært tydeligere enn økonomistyringen. Pinsebevegelsens nest største menighet i Norge havnet i økonomisk uføre, og i 2023 ble bygget solgt for 100 millioner kroner.

Pinsemenigheten ble leietaker i bygget de selv hadde stått bak byggingen av.

Powered by Labrador CMS