For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 måned - 1 krone Du kan betale med vipps

Deretter kr 299,- pr måned. Automatisk månedlig fornyelse til ordinær pris. Ingen bindingstid, du sier selv opp når du ønsker

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

Meninger

YRKESMISJON: Gjennom yrkesmisjonen som har blitt et varemerke for HimalPartner, var det rom for å snakke om tro gjennom personlige relasjoner, skriver Tor Kristian Birkeland.

Misjon i en ny tid

Publisert Sist oppdatert

Temaet for HimalPartners sommerstevne som ble holdt i månedsskiftet juni/juli, var «Misjon i en ny tid». Hva er det som er «nytt» med tida vi er i nå?

For HimalPartner har konteksten vi jobber i endret seg mye siden våre utsendinger først begynte sitt virke i Nepal på 1950-tallet. Det fantes knapt kristne der, og våre utsendinger hadde ikke lov til å drive med forkynnende virksomhet.

Gjennom yrkesmisjonen som har blitt et varemerke for HimalPartner, var det imidlertid rom for å snakke om tro gjennom personlige relasjoner. Kirken vokste raskt, fram til den i dag teller et sted mellom en og tre millioner kristne, av en total befolkning på 30 millioner.

Powered by Labrador CMS