HÅP: Ja, Jesus Kristus er menneskehetens eneste håp. Gjennom alle år jorden har bestått, har mennesker kommet til Ham og bedt om nåde og frelse.

Menneskets eneste redning, nå – og for fremtiden

Menneskene har alltid søkt å berge seg selv og sine i vanskelige situasjoner; i kriger, under katastrofer, ved ulykker og sykdom og andre situasjoner med fare for liv og helse. Derfor kan man undres at så mange unnlater å forberede seg på den lenge varslede og største katastrofen som kommer.

Jo, man jobber for at klimaet skal bli bedre, fordi man tror at å hindre forurensning vil redde jorden og de neste generasjonene. Men mange vil ikke undersøke eller ta imot hva Gud den allmektige har forkynt om hva som kommer til å skje, og om de to utgangene av livet, noe som ethvert menneske engang må forholde seg til.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Ikke fnys av bibelske profeter. De forkynte meget som har gått i oppfyllelse gjennom tidene, noe som bekreftes også i nåtidens historiebøker. Det som gjenstår, vil også skje.

Kort om det viktigste: Jesus Kristus er menneskets eneste håp, den eneste som kan frelse, den eneste veien til Skaperens evig fullkomne rike – som fullføres med en ny himmel og en ny jord, der alle de frelste skal bo.

Ingen kan eliminere Kristus sin eksistens med sin manglende tro på at Han lever. Ingen kan redusere Hans allmakt ved å fornekte den. Ingen kan oppheve ett eneste av Guds bud, befalinger eller løfter ved å la Bibelen støve ned, rive den i stykker eller brenne den.

Ingen kan stanse én eneste handling som Kristus og Hans Far har bestemt skal skje. Ingen kan utrydde Sannheten ved å forakte og forkaste Ham som er Sannheten – og har navnet Guds Ord – Kristus.

Guds kjærlighet til menneskene kan heller ingen slukke, selv om de hater og håner både Ham og Sønnen han sendte til jorden for å sone folkets synder. Denne kjærligheten går som en rød tråd gjennom Bibelen, men de som ikke vil ta imot Sannheten, fordi Gud også er rettferdig og straffer synd, stiller seg selv utenfor redningen.

Bibelen er tilgjengelig også på nett. Les gjerne den skjellsettende hendelsen legen Lukas gjenfortalte i det 9. kapitlet i boken Apostlenes gjerninger. I boken Johannes evangelium, 3. kapittel, avsnittet 16–21, formidler forfatteren en viktig melding Jesus Kristus adresserte til ethvert menneske som lever i denne verden. Dette, og alt Guds Ord, er for alle.

Ja, Jesus Kristus er menneskehetens eneste håp. Gjennom alle år jorden har bestått, har mennesker kommet til Ham og bedt om nåde og frelse. Millioner på millioner. Og Han støter ingen bort som i anger kommer for å ta imot tilgivelse og følge Ham.

Jesus Kristus lever! Verden, også Norge, er i dyp åndelig nød. Vi trenger Ham, alle, i liv og død.