«Gå dit hvor Guds ord forkynnes til sann omvendelse og tro på frelsen i Jesu navn.» Illustrasjon: Yayimages.com

Hva menes med «kirken»?

Overskriften er hentet fra et innlegg i avisen Dagen av professor Carl Fredrik Wisløff på begynnelsen av 90-tallet engang som jeg fant da jeg ikveld ryddet i gamle papirer. Jeg siterer et utdrag fra Wisløff:

“I disse dager er mange troende mennesker både bedrøvet og fortvilet over tilstanden i Den Norske Kirke.......Men hva skal vi da gjøre? Jeg vil svare : Vi må lese Bibelen og se hva som der er sagt: Hva menes med” Kirken?”

Jesus sier : Mine får hører min røst, og jeg kjenner dem, og de følger meg.(Joh.10,27). Den lille flokk som Jesus kjennes ved det er den sanne kirken. Les hva Luther sier om dette, Konkordieboken s.258.Vi spør oss selv og hverandre idag: Hva skal vi gjøre? La oss da først og fremst - og fremfor alle andre ting - samles der hvor troens folk samles om Guds ord.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Det får være seg i kirken, bedehuset , i private hjem hvor som helst troens folk samles. Gå bort fra den falske kirke og hør ikke på dem som vanvyrder Guds ord. Gå dit hvor Guds ord forkynnes til sann omvendelse og tro på frelsen i Jesu navn”.

Så langt Wisløff. Jeg tenkte dette var et ord i rett tid til trøst for alle oss som er rådvill i disse dager.

Bli med i debatten!

For å kunne kommentere artikler på DagensDebatt.no - og for å kunne starte nye debatter, må du må være registrert - og innlogget - på Facebook

I tillegg må du registere deg som bruker av DagensDebatt.no. Trykk på «registrer deg» øverst til høyre på denne siden.

Her finner du de enkle debattreglene våre.

-----

TIPS OSS om saker / temaer du vil at vi i Dagen skal skrive om: redaksjonen@dagen.no

Få nyhetsbrev fra Vebjørn Selbekk:
« Hver dag sender jeg deg noen utvalgte saker og debatter som jeg mener at du bør lese! Klikk her for å melde deg på det daglige nyhetsbrevet»

-----

Ukentlig nyhetsbrev: Få noen av de viktigste nyhetssakene og debattene rett i epostkassen. Meld deg på her!

*** Prøv Dagen i 1 måned for bare 1 krone.

* Følg gjerne Dagen på Facebook

Les også
Kirken de ikke vil forlate