☀️ SOMMERKAMPANJE 1,- ut august

Du kan betale med vipps Er du under 30? Bestill med UNG her

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

| Debatt

Bønn eller legevitenskap?

OPERERT: Både i kirker, bedehus og hjem har mange bedt for henne de siste ukene, skriver Nils-Petter Enstad. Her fra sist 17. mai i Asker, hvor kronprinsesse Mette-Marit, kronprins Haakon og prins Sverre Magnus hilser til barnetoget.
Publisert

En bonde fikk besøk av presten. Bonden var synlig stolt over hvor fint jordene hans sto, så presten tenkte at bonden burde jekkes ned litt. – Her har Gud gitt deg mye, Ola, sa han. – Å, ja, svarte Ola, – men du skulle sett hvordan det så ut den gangen han drev her alene.       

Landets kronprinsesse har vært gjenstand for det som ser ut til å ha vært en vellykket lungetransplantasjon. Både i kirker, bedehus og hjem har mange bedt for henne de siste ukene; det gjelder også kona mi og meg. Men iblant møter man det litt retoriske spørsmålet: Hvem fortjener æren for dette? Folks bønner til Gud eller den moderne legevitenskap?

Min umiddelbare reaksjon på dette er kanskje det litt Ole Brumm-aktige: Begge deler!

Powered by Labrador CMS