☀️ SOMMERKAMPANJE 1,- ut august

Du kan betale med vipps Er du under 30? Bestill med UNG her

Er du allerede abonnent?

Fortsett 👉

Et abonnement gir tilgang til alt innhold vi publiserer

| Kommentar

Blir konsekvensen at misjon bare blir kirkelig samarbeid over landegrenser?

Mange misjonsorganisasjoner snakker om «å gå til nye folkeslag» eller om «å nå lenger ut». NMS sier isteden at misjon går «fra alle steder til alle steder».

DELEGAT: Olav Fykse Tveit, ledende biskop i Den norske kirke, tok ordet som delegat på generalforsamlingen til NMS og kommenterte den fremlagte misjonserklæringen.
Publisert

Den aller første misjonæren, utsendt fra Det Norske Misjonsselskap (NMS), dro til Zululand (dagens Sør-Afrika) i 1843.

Senere ble misjonsarbeidet utvidet – blant annet til Madagaskar. I år er det 150 år siden de tre første misjonærene fra NMS ble sendt til den afrikanske øya.

Hundre år senere – på 1970-tallet – var over hundre voksne misjonærer fra den norske misjonsorganisasjonen stasjonert på Madagaskar.

Powered by Labrador CMS