De som tror på Gud, har et fundament!

Det kan jeg si med ganske stor sikkerhet. Hvorfor kan jeg det?

Jo, fordi vi har de 10 bud. Det er leveregler Gud, skaperen, ga sin skapning. Det er bruksanvisningen på skaperverket. Historien har vist oss at det virker. Hvordan kan du da lage leveregler uten å tro på en Gud? Det som er så rart, er at de som ikke vil tro på Gud, tror på evolusjon, at ting har skapt seg selv. Vi som har studert fysikk på universitet vet at dette ikke er mulig. Det er ingen steder, innenfor fysikken, som skulle tilsie det.

Vi som videre har studert nevrale nettverk og kunstig intelligens, vet at ingentig kommer av seg selv, uten en plan. Når mennesker setter seg selv høyest, må jo moralen bli deretter. Alt som ikke skader mennesker, eller gjør vondt, er greit? For det første går dette helt mot evolusjonsteorien. Der er det den sterkestes rett, eller bedre, “survivial of the fittest”. Hvordan kan solidaritet henge sammen med dette? Vel, en gruppe sier at vi støtter deg, men det gjelder så lenge de har fordeler av det selv. Når ikke de har det, er du dødsdømt.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Det hele henger sammen med den menneskelige egoisme, igjen evolusjonsteori, og den er nådeløs. For de som tror på Jesus, er ikke lenger tilværelsen nådeløs. Verden er det, men vi har nåden i Jesu Kristus! Vi som kristne, har ingen rett til å pådytte andre vår moral. Folk gjør som de vil, og det har vi friheten til. Vi kristne, kan også gjøre som vi vil. Vi har frihet, men ikke alt gagner. Det å være bundet av Kristus, er det som gjør en virkelig fri. Forstår du den menneskelige selvmotsigelsen?

Jeg så på Dagsnytt 18, der ville en fra SV, at Norge skulle protestere mot Spania. Med hvilken rett gjør han det? Han beskytter seg bak menneskerettigheter, men hvilket fundament har de? Absolutt ingenting! Når mennesket tar utganspunkt i seg selv, blir det som å løfte seg selv etter støvlestroppene. Det er nytteløst. Det er ingen frelse i menneskerettigheter. Det er bare et hjelpeløst håp om at alle mennesker skal ha det greit. Vi vet at det fungerer ikke. Vi har sett at alle systemer som tar utgangspunkt i disse, feiler!

Vi burde kunne lære noe fra historien, men det eneste vi lærer fra historien - er at vi lærer ingenting fra historien. Det er den kristne kultur som gjør at Europa og USA har kommet seg opp. Nå er den i ferd med å forsvinne, og vi går ned. Så er den noen som vil gi de kristne skylen for denne returen. De trenger noen å skylde på. Det blir helt galt. Det er humanismen som er problemet. Den gå ut på å forhandle. Hvis du er snill mot meg, er jeg snill mot deg. Dette er ikke tilstrekkelig, fordi de ser ikke onskapen i verden, Satan og den åndelige kamp. Nå ikke de ser den, og bare forholder seg til sine materealistiske verdier, mister de en dimensjon.

Dette er lett å forklare. Da Israel fikk sin nasjon etter ca. 2000 år i utlendighet, var dette et Gud’s under. Til og med den store kristne høvdingen Ole Hallesby sa at dette med Israels samling, må forståes billedlig. Han var så fokusert på vår vår materealistiske verden at han så det ikke. Det var jo umulig. Ja, det var umulig. Likevel skjedde det.

Israel skal aldri miste sitt land igjen. Det står i Bibelen. Derfor tror jeg på det. Humanistene er helt hjelpeløse her, fordi de har ingen rettesnor. Dessverre er det mange i kirken som henger seg på deres dogmer.

Hvor mange i dag er det som har Den Hellige Ånd i sitt hjerte?

Bli med i debatten!

For å kunne kommentere artikler på DagensDebatt.no - og for å kunne starte nye debatter, må du må være registrert - og innlogget - på Facebook

I tillegg må du registere deg som bruker av DagensDebatt.no. Trykk på «registrer deg» øverst til høyre på denne siden.

Her finner du de enkle debattreglene våre.

-----

TIPS OSS om saker / temaer du vil at vi i Dagen skal skrive om: redaksjonen@dagen.no

Få nyhetsbrev fra Vebjørn Selbekk:
« Hver dag sender jeg deg noen utvalgte saker og debatter som jeg mener at du bør lese! Klikk her for å melde deg på det daglige nyhetsbrevet»

-----

Ukentlig nyhetsbrev: Få noen av de viktigste nyhetssakene og debattene rett i epostkassen. Meld deg på her!

*** Prøv Dagen i 1 måned for bare 1 krone.

* Følg gjerne Dagen på Facebook