UNGDOM: UL er et arrangement som lages av ungdom, for ungdom og med ungdom. Det er ikke en profesjonell forestilling med profesjonelle aktører. UL lages nedenfra, av mer enn 750 frivillige. Likevel opplever vi at Gud på forunderlig vis bruker UL, skriver Hans Kristian Skaar, Christina Sjaastad og Morten Eikli. Bildet er fra et tidligere UL.

Tidenes festrekke på UL

Vi tror høytidene gir oss en mulighet til å sette fokus på mye av det mest sentrale i det bibelske budskapet. Vi håper også med dette å kunne gi opplæring i kristen
tro i praksis. Høytidene skal ikke bare snakkes om,
men også feires og markeres.

Denne uka kan Randaberg gjøre seg klar til tidenes festrekke når UL inntar bygdas storstue. 3-4000 deltakere og 750 ledere er nå på vei til den grønne landsbyen til temaet «fest».

Årets tema er valgt for å løfte fram noen av de bibelske høytidene. Dette har vi valgt fordi vi står overfor en generasjon unge kristne som vet lite om dette.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

I bedehustradisjonen vi representerer blir heller ikke alltid høytidsdager og kirkeår markert like mye. Mange steder gis det lite plass selv til jul- eller påskehøytiden, og i sterk kontrast ser vi at Bibelen gir mye plass til høytidene.

Vi tror høytidene gir oss en mulighet til å sette fokus på mye av det mest sentrale i det bibelske budskapet. Vi håper også med dette å kunne gi opplæring i kristen tro i praksis.

Høytidene skal ikke bare snakkes om, men også feires og markeres. Vi håper å introdusere noen høytider du kanskje knapt har hørt om før, men også å peke på perspektiver med kjente høytider som ikke alltid får like mye oppmerksomhet.

Har du for eksempel vært med på en løvhyttefest eller ringt julen inn i august? På UL får du muligheten.

UL er et arrangement som lages av ungdom, for ungdom og med ungdom. Det er ikke en profesjonell forestilling med profesjonelle aktører. UL lages nedenfra, av mer enn 750 frivillige. Likevel opplever vi at Gud på forunderlig vis bruker UL.

Hvert år får vi oppleve at unge får en ny kurs, at nye tar imot Jesus som Herre og Frelser og kallet å dele evangeliet med flere.

Vår bønn for UL er at en ny generasjon (og også alle dere middelaldrende og eldre som er hjertelig velkommen) skal få et møte med verdens frelser, få servert sunn bibelsk kost gjennom mer enn 40 timer med møter og seminarer, skal ha det gøy og at vi kan få peke på Jesus Kristus og det han har gjort for oss. Det blir det skikkelig fest av.