Se som Gud ser

Gjen­nom Jesus ser Gud meg som om jeg aldri har syn­det.

IMar­kus 8 leser vi om den blin­de man­nen som ble ført til Jesus i Bets­ai­da. På spørs­mål fra Jesus sva­rer han at han ser men­nes­ker gå om­kring slik som trær. Da leg­ger Jesus hen­de­ne på ham igjen og han kan se klart. Når vi ser men­nes­ke­ne rundt oss er det vik­tig at vi kan se klart, at vi kan se men­nes­ke­ne slik Gud ser dem.

Jeg er takk­nem­lig for Jesu Kris­ti kors og for­sonings­verk. Gjen­nom Jesus ser Gud meg som om jeg aldri har syn­det. Der­for kan jeg tro meg frelst og vite at jeg er på vei til him­me­len.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Men for­sonings­ver­ket gjel­der ikke bare me­nig­he­ten eller de tro­en­de, det gjel­der alle. Det betyr ikke at alle er auto­ma­tisk frelst. Nei, hver og en må få høre evan­ge­li­et slik at de kan få mu­lig­het til å ta imot.

Det er viktigat vi ser men­nes­ke­ne med Guds øyne. Gud har al­le­re­de gjen­nom Jesus be­talt pri­sen for alle men­nes­kers frel­se. Når det går opp for oss hva Jesus har gjort, kan vi møte menneske­ne rundt oss på rett måte. Hvil­ken glede å brin­ge de gode ny­he­ter om at Jesus har sonet all ver­dens synd!

«Så la Han hen­de­ne Sine på øyne­ne hans igjen og fikk ham til å se opp. Og han ble hel­bre­det og kunne se alle klart». (Mark 8:24-25)

Les flere av Dagens andakterher