Glede innenfra...

«For den Gud som bød lyset å skinne ut fra mørket, har latt det skinne i våre hjerter, for å la lyset fra kunnskapen om Guds herlighet i Jesu Kristi åsyn skinne fram.» 2. Kor. 4:6
Hvordan er din kristendom? Det handler om en møtekristendom, hvor du har en tro som synliggjøres en gang i uken? Du er kanskje en perfeksjonist, som gjør ditt ytterste for å tilfredsstille Gud med livet ditt? Gleden kommer ikke innenfra, men fra tilfredsstillelsen ved å gjøre alt rett?
Gud ønsker at noe skal skinne ut fra livet ditt. Og vi forstår ut fra sammenhengen til skriftstedet ovenfor at det handler om mennesker med feil og mangler som stråler ut Jesus. Tolleren, som knapt kunne løfte øynene sine mot himmelen, gikk til sitt hjem rettferdig. Den kirkelige lederen, som gjorde alt rett, og var stolt over det, fikk ingen rettferdighet tilregnet sin vandring.
Gud ønsker å stråle en kunnskap om Jesus Kristus ut av mitt og ditt liv. Ikke en teoretisk kunnskap, men levende kunnskap. Vi sier ikke bare at Gud elsker deg, men elsker deg med Guds kjærlighet.
Vi må vite at det er mange som lengter etter levende kunnskap om Jesus Kristus. Som venter på at det skal stråle noe ut av livene våre som skaper nysgjerrighet og lengsel etter Jesus.
Pastor Leif Frode Svendsen
Redaktør Det Gode Budskap