Levende Ord-reklame nominert til pris

Levende Ord kan få "Folkets reklamepris" for bibelskolereklame.

En helside annonse med et batteri med et lite kors har skapt god PR for Levende Ords bibelskole. Dette er selvsagt rektor Bjørn Olav Hammerstad godt fornøyd med.

- Utrolig gøy. Og vi hadde et lønnlig håp om dette da vi utformet annonsen, sier Hammerstad til Vårt Land. Det er Bergens Tidende som står bak kåringen, og Levende Ord-reklamen kjemper om prisen sammen med en rekke kjente merkenavn.
Hammerstad tror det er første gang en bibelskole har laget en annonse som virkelig blir lagt merke til i reklamebransjen.

Alle kan stemme på sin favoritt ved å gå inn på bt.no . Siste frist for å stemme er tirsdag 15. januar kl. 12.00. Hammerstad legger ikke skjul på at han ønsker mobilisering for den kristne reklamekandidanten - både i egen menighet og i kristenfolket ellers.
- Søndag blir saken nevnt i gudstjenesten, og det blir sendt ut mail, sier han videre.

Også reklamebyrået AG Byråene i Bergen setter pris på at reklamen blir nominert.
- Svært hyggelig at også mindre aktører kan nå opp i konkurranse mot store nasjonale merkevarer. Dette viser at om man har et enkelt og overraskende budskap, blir man lettere lagt merke til, sier Art Director Hogne Malum i AG..

Den helsides annonsen med det vesle evighetsbatteriet har så langt bare stått på trykk i Bergens Tidende.
- Nå vil vi publisere det i andre medier også, sier bibelskolerektor Hammerstad.