KRISTNES ANSVAR: Det er alles kristens kall og ansvar å dele evangeliet. Vi skal vitne og forkynne de gode nyhetene, skriver Geir Møller.

Den eneste måten kirken overlever

Vi har nylig markert Såmannssøndagen i mange menigheter. Og igjen har vi hørt bibelordet tale til oss, om såkornet som legges i jorden og spirer og gror og vokser og blir liv.

Såkornet er Guds ord. Og i Markus 4. står det at kornet spirer og vokser, men han vet ikke hvordan det skjer. Vi har hørt denne teksten mange ganger, men hva gjør vi for at ordet blir sådd til neste gang vi hører denne i menigheten? Er dette bare et ord til prester og pastorer? Nei, vi må alle sette oss i bevegelse og dele evangeliet til andre mennesker.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Det er alles kristens kall og ansvar å dele evangeliet. Vi skal vitne og forkynne de gode nyhetene, men det er Gud selv som vil skape vekst ut av det som blir sådd i ord og gjerning. «Så kommer troen av forkynnelsen en hører, og forkynnelsen en hører kommer ved Kristi ord» Rom. 10.17

Les også
Ung menighet ga Bibelselskapets største kollekt noensinne

Det finnes en dyp sannhet i dette verset. For at andre skal bli frelst må de først høre evangeliet. Derfor er dette verset en påminnelse om at Jesu livsforvandlende budskap ikke må stenges inne i våre hjerter, men deles til de som ennå ikke kjenner Jesus. Vi er alle betrodd til å være sendebud. Vi har alle noe å bidra med å dele evangeliet. Vår troserfaring og vitnesbyrd er noe vi kan dele med til andre mennesker. Hvilken fantastisk mulighet vi har til å dele troen med andre. Til å bringe ut de gode nyhetene.

I GodtNytt har vi stor tro på dele ut evangeliet med litteratur i form av testamenter, bibelmagasiner, bibeldeler med mer. Så vær med å bring ut såkornet til både barn, unge og eldre. Vi kan bringe håp inn i andres liv. Samtidig som en deler ut noe, er det en fin anledning til å invitere til din menighets eller forsamlingens aktiviteter. La det spire og gro rundt deg slik at Guds rike vokser!