PANDEMI: Gud taler og kaller menneskene til omvendelse gjennom pandemier og naturkatastrofer som de vi nå hører og ser fra Sentral-Europa, skriver Steinar Harila.

Når Gud selv taler fra sin talerstol til hele verden

VI lever i en veldig spesiell tid. Noen vil si en talende tid. Og det er nok det som er tilfelle.

Gjennom pandemien har Gud gitt tilkjenne at når slikt skjer, skal vi høre Guds stemme gjennom dette.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Vi kan nok tenke oss at den gulbleke hesten i Åpenbaringsboken er noe av det som skal komme for fullt etter menighetens tid på jord.

Vi hører hovslagene fra de apokalyptiske hester sterkere og sterkere. Det forteller oss at brudgommens bortrykkelse nærmer seg kraftig etter som hele verden nå hører hovslagene.

Vi leser også hos profeten Amos kapittel 4 om de ulike plager som Gud sendte. Ikke for å skade folket, men han ønsket å kalle folket til omvendelse:

«Men dere har ikke omvendt dere til meg, sier Herren». Han sier «Jeg har sendt pest blant dere som i Egypt. Men dere har ikke omvendt dere til meg».

Gud taler og kaller menneskene til omvendelse gjennom pandemier og naturkatastrofer som de vi nå hører og ser fra Sentral-Europa.

Slik jeg ser det er det Gud som holder sin preken og ønsker å kalle alle mennesker til seg. Ikke for å gi straff, men nåde i nådens tid.

Foreningen Fri, som står som bærer av Pride-paradene, er et samlet opprør mot Gud. Dette er som en tungvekts boksekamp der Pride gir Gud mange og harde slag rett i ansiktet.

De tror de vil vinne og at alle samfunn vil innrette seg etter deres tanker og holdninger. Dette fører til dom og ulykke over hele verden.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

At så mange hyller familieoppløsning, polygami, prostitusjon og abort er ufattelig. Det bringer på ett tidspunkt dom over de som aktivt setter seg opp imot Gud.

Gud taler ikke i bokseringen, men på ulikt vis som for eksempel naturkatastrofer og pandemier, gjennom sine vitner som forkynner Guds ord inn i denne tiden.

Slik jeg ser det er det Gud som holder sin preken og ønsker å kalle alle mennesker til seg. Ikke for å gi straff, men nåde i nådens tid.

I Amos 4 leser vi at Han sendte:

1. Hunger: «Men dere har ikke omvendt dere til meg, sier Herren».

2. Tørke: «Men dere har ikke omvendt dere til meg, sier Herren».

3. Gresshoppeplager: «Men dere har ikke omvendt dere til meg, sier Herren».

Pest – eller som vi kaller det i dag - pandemi: «Men dere har ikke omvendt dere til meg, sier Herren».

Så kan vi etter hvert av disse «Talene» fra Gud høre det vemodige: «Men dere har ikke omvendt dere til meg, sier Herren».

Artikkelen fortsetter under annonsen.

To ulike marsjer: For ca. 2000 år siden gikk der en marsj som endte på Golgata. Da ble Jesus gjort til synd for oss og alle mennesker. Denne marsjen kan føre mennesker til himmelen.

Nå går der en marsj som har det motsatte budskap: Det er Pride-marsjene. De har i hele sitt program som hensikt å angripe Gud som skaper og tilrettelegger for et godt liv.

De vil rive i stykker familiene og skape et samfunn uten normer. Denne marsjen fører mennesker til fortapelsen.

I sommer kom jeg inn et sted der de på kontoret hadde Pride flagget. Jeg spurte hva betyr dette flagget? Til svar fikk jeg det betyr kjærlighet og mangfold.

Nei, det er ikke rett, sa jeg. Det betyr oppløsning av den tradisjonelle familien med mor, far og barn.

Videre betyr det polygami, at en mann kan ha flere koner, noe som har vært straffbart i Norge. Videre betyr det fritt fram for prostitusjon, bare det er frivillig. «Er det sant, fikk jeg høre, det var jeg ikke klar over».

Alle vi som er takknemlige for de kristne grunnverdier som vårt samfunn har bygd på, må nå samle seg, og tenke at det er det avgjort viktigste ved valget til høsten.

Dersom vi som kristne kan samle oss om de kristne verdiene sier Guds ord følgene: Søk først Guds rike, så skal dere få alt det andre i tillegg. Først de kristne verdiene så kommer også vei, vann og kloakk som en følge av rett holdning til Gud.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Nå er det tid til å kalle Norge tilbake til Gud! Vi må be om en vekkelse som forandrer menneskers tanker og liv. At Gud igjen blir Herre i våre liv!