Hva skjer med våre kristne politikere?

I en tid med frafall fra Bibelske grunnsannheter trenger vi kristne ledere som tør å stå for Gud. Skal vi fortsatt oppleve Guds velsignelse over vårt land, må våre kristne politikere forstå sitt ansvar og gå foran og vise vei.

Vi lever i en tid med oppløsning og avskaffelse av Bibelske verdier. Nå skal alle være sin egen herre og den enkelte skal bestemme alt selv. Verdier vi har hatt i generasjoner brytes ned og religioner og humanisme settes likt eller over Bibelen. Selv i kristne kretser er frafallet kommet langt. Alkohol og egen nytelse går foran overgivelse til Gud og sin neste.

Alt for mange fanges inn av tidsånden og følger den, om enn motvillig i begynnelsen, kommer de snart etter. De siste årene har det vært ekteskapet mellom likekjønnede, og om de skal få adoptere barn, som har vært på agendaen. I dag er det blitt slik at allerede i barnehagen og småskolen blir barna opplært til at det er det samme om man har to pappaer eller to mammaer. Det er også lov å bytte kjønn hvis en føler for det.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Mitt spørsmål i alt dette er: Hva skjer med våre kristne politikere? Tidligere kjempet de fleste ut fra sin tro på Bibelen og sin samvittighet. I mange år gjorde mange en meget god innsats i f.eks abort kampen. Nå er det kristne politikere som er for abort. Når det går tid forandres gradvis oppfatning, og en gir etter for tidsånden.

Det samme holder på å skje når det gjelder ekteskapet. Tidligere kjempet kristne politikere mot likekjønnete ekteskap og at homofile skulle få adoptere barn. Bibelen er jo klokkeklar på disse områdene.

For noen måneder siden kunne vi lese i nyhetene at flere KrF ordførere ikke ville vie likekjønnede par , så leser vi noen måneder senere , at de samme ordførerne "har gått noen runder med seg selv" og er klar for å vie likekjønne d e. Hva er det som skjer? Hva er det som har forandret seg. Har Bibelen forandret seg ? Er det som var feil for noen måneder siden plutselig blitt riktig? På område etter område har kristne politikere gitt etter for tidsånden.

Det viktigste vi kan bevare er vår samvittighet. 1 Tim 1:19: Denne har noen kastet fra seg og har lidd skipbrudd på troen. 1Tim 1:5
Men budets endemål er kjærlighet av et rent hjerte og en god samvittighet og en oppriktig tro.

Et meget viktig vers i denne sammenheng er også Kol 3:17: Og alt dere gjør, i ord eller gjerning, gjør det alt i Herren Jesu navn, med takk til Gud Fader ved ham!

Kan du som kristen ordfører vie likekjønnede par i Herren Jesu Navn? Jeg tror ikke det.

Mennesker er merkelig. Da jeg var lokalpolitiker fikk jeg beskjed om at «KrF er ikke en menighet», når jeg snakker med menighetsledere om hva vi kan gjøre i disse ting, er svaret: Det får de kristne politikerne ta seg av».

K rf ordførerne hadde en unik anledning for å stå opp som gode eksempler for ekteskapet mellom mann og kvinne. Dette ville gitt håp og retning for mange mennesker. I stedet bøyer en kne for tidsånden og bekrefter frafallet v ed å si ja til å vie likekjønnede par. Dette fører utvilsomt til at mange tvilere vil falle ned på feil side og bli forført. En er ordfører for alle sies det; i denne saken er en det ikke for de som som vil følge sin samvittighet og Bibelen.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Vi skulle tro at «Når de sier fred og ingen fare» er skrevet til kristne ledere. Mange vil ha forandring, men den skal bare komme gjennom fred og kjærlighet. Jesus sier Luk 12:51-5 2

Tror dere jeg er kommet for å gi fred på jorden? Nei, sier jeg dere, men strid! 52)
For fra nå av skal fem i et hus være i strid med hverandre, tre mot to og to mot tre.

Dette sier Jesus om de som vil følge Ham. Gud vil enhet, godhet og velsignelse for alle, men Han sier også at det er et skille mellom de som følger verden og de som tilhører Guds rike. Mange har opplevd denne smerten når familie eller venner ikke godtar at en vil følger Jesus. Det kan ha sin pris å følge Ham, men når du kjenner sannheten, vet du hva som er det riktige.

En fjellvettregel sier «Det er ingen skam å snu». Som kristne har vi først og fremst ansvar innfor Gud. Her er det ikke utdanning eller hvilken posisjon vi har som teller, bare vårt forhold til Ham.

Hans Nilsen Hauge er et eksempel til etterfølgelse . Han var den fenomenal samfunnsbygger samtidig som han var kompromissløs på Guds Ord. Han startet mange bedrifter og fikk folk i arbeid. Han forkynte Guds Ord og vekkelse følgte i hans spor.

Det viktigste i våre liv, enten vi er politikere, mannen i gata, er vårt forhold til Jesus. Først og fremst som frelser, så i vår vandring med Ham. Vi kan ikke velge både Gud og verdens ånd.

Vi trenger kristne ledere både i menighete ne og kristne politikere som våger å stå for Gud.


Artikkelen fortsetter under annonsen.