Gotan Er Herre Over Sirius.

Kan religion gjøre det den skal, i dagens samfunn?

Mange tenker at religion gjør ikke lengre det den skal.

En død mann på et kors, hjelper lite på et overseksualisert samfunn, med BH-bloggere, og ren vindusprostitusjon på youtube. Moralen har vært synkende lenge, og om MKULTRA Mindcontrol experiment, som førte til hippietiden, gjorde noe, så var det nettopp dette.

I en tid med informasjonsteknologi, så står vi fremfør et møte med realiteten av dette. Hva som var fantasikonsepter og ikke, og et oppgjør med verdier, og tankemønstre tilhørende utdaterte generasjoner. Og vår “kristne” kulturarv, som jo går langt forbi “kristendom”. Religion, bortenfor søvndyssende og lite relevante dogmer, som dreier seg om verdier. Og til syvende og sist selvfølgelig, reelle betegnelser på en guddom.

Jeg vokste opp i Norge, som en i transcendentalist område. En som søker transcendental erfaring, og går vekk i fra tradisjoner og dogmer, og ser på uavhengig tanke som bra, og mange religiøse institusjoner som korrupte. Transcendentalitet er fint slik, når man søker et gudskonsept, og slipper å forholde seg til mye særheter som påståes religion. Og ble senere Koran Alene muslim, med den rene Koranen, hvor mange av tankene er de samme, og hvor tradisjoner forkastes for moderne tolkning. Allah er herre over Sirus som Koranen sier, i åpenbaringsvers. Eller Gotan som det blir for meg, som er germansk-kulturell. Et konsept uten ”trinities” og “unities”.

Om religion skal fungere i dagens samfunn, så kan man ikke påstå regressive mantraer i en pseudoreligiøs raga, som tilslutt kun dreier seg om regressive totem og idoler, og i en schizofren konflikt av sidepartnere til guddommen, som tilslutt kun er det samme, som det vrangkjørte samfunn. Hvor tilogmed “Jesus Culture” ser ut som et syreband, i disse dager.

Man må finne et utrykk som er relevant for et utviklet samfunn. Og bruke en god del rasjonell evne.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

Og for meg fungerer den protogermanske Gotan, like bra i dag, og human-etikk, naturlov, trosfrihet og utrykksfrihet, har støttet denne reisen i religion, og slik er moderne iterasjoner av religiøse verdier, og støtter autentisk religion.

Om samfunnet skal rettes opp, så må man ha et religiøst utrykk som ikke er regressivt, som bevarer de moderne verdiene, og goder vi vil ha, i en god del ærlighet, i sin indre bønn til guddommen.

Fredelige hilsener.