Fremtid og håp

Med bakgrunn og kommentar til Anders Hegertun sitt bidrag

Det er ikke vanskelig å være religiøs, det er heller ikke vanskelig å rote seg bort i New Age, men det er noe helt annet å, fortelle menneskene, at en tror på Jesus Kristus, for da blir det en del av dette med å; ... “ta opp sitt kors å følge Ham”, ... når jeg leser Anders Hegertun sitt innlegg, da minner det mer om det ovenfor antydet.

Alle mennesker har drivkraften i seg til selv opp hold, men det er ikke til å komme ifra, at omstendigheter og ytre forhold er ganske så avgjørende hvordan resultatet blir.

Artikkelen fortsetter under annonsen.

I alle land og nasjoner der Evangeliet har fått grobunn har det vist seg fremgang og levelige forhold, jfr. pocket boken til L. Cøningham (UiO),tittel: Verdens viktigeste bok, og da er det pekt på Bibelen, og hvordan land etter land har gått fra slum til fremtid og håp ... !!!

Disverre, så er det en tilbake gang for Evangeliet i Norge, og det viser seg allerede i alle samfunnslag, der det ikke er rom for Jesus Kristus ... ja, da òpner en opp for djevelen og hans domene ... ER det et slikt land og nasjon vi vil ha ... ???

En av faktorene for å bringe Gud på banen er BØNN, for det er der Gud arbeider igjennom, men de fleste vil ordne opp selv, og da blir det ikke et himmelsk svar, men som oftes et SVADA ...isteden for AMMEN så blir det jammen og akk og ve ...

Alle mennesker har det evige innebygget, men det blir ikke “levendegjort” før en sier: .......... JA TAKK til frelsen, la med illustrere hva jeg mener; “I begynnelsen var jorden øde og tom ... “ jfr. 1. Mosebok 1,1, men så “sier Gud: La det bli lys ... “, og da tente Han lyset, hadde Gud aldri sagt; ... “La det bli lys” ... så hadde det fremdeles vært et evig mørke, den dagen vi; sa eller sier: JA TAKK til frelsen “tenner” Gud et evig lys i vårt indre; et JA TAKK er som svovelen på enden av fyrstikken, men vi har ikke kraft til å ripe den av selv, derfor er vi totalt avhengig av Gud`s hjelp, og løsningen opprettet Gud ved Jesu død på korset og den frelsen vei som vi alle er invitert inn på ... på veien til Himmelen ... er du klar for å “bli tent” ... ???

Har du Bibel slå opp på Johannes Evangeliet kap. 3, vers 16: “For så elsket Gud verden, at Han gav Sin Sønn den Enbårne, så hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.“

Med vennlig hilsen

Marit Skærli